W poszukiwaniu live’a idealnego… Cały zeszły tydzień poświęciłam na badania transmisji na żywo ❗ Live idealny. Czym jest?
Czuję się jak totalny naukowiec/marketer 😉
Robiłam ankiety, zadawałam pytania na FB i IG, czytałam komentarza, dopytywałam, analizowałam statystyki.

Temat rozległy.

Dzisiaj część 1, za tydzień 2. Wczoraj  zrobiłam o tym 2 live’y. Jeden na FB, drugi na IG. Każdy z nich ma około 20 minut. Ten na FB jest dostępny i w każdej chwili możesz go obejrzeć: nagranie live

Podsumowanie kilku rzeczy w temacie: Live idealny, o których mówiłam.

1.❗Idealnie nie musi być od zaraz, ale warto mieć to w perspektywie

2.❗Optymalizuj między tym, co jest dobre i wygodne dla Ciebie i dla Twoich widzów.

3.❗Nie przesadzaj ze smalltakiem. 2-3 minuty wstępu i przechodź do tematu. Z punktu widzenia docieralności nie jest to najlepsza rada (większość widzów dociera gdzieś około 5-7 minuty) Ale Ci, którzy są z tobą od początku czują, że nie szanujesz ich czasu. Przyszli na Twojego live’a po konkretne informacje i tego oczekują a nie 10 minut wstępu o niczym. Weź to pod uwagę. 👌

4.❗Miej to w świadomości, że widz widzi i wyczuwa nawet na poziomie podświadomym to co robisz. Jeśli będziesz grasz na zwłokę, to wystawiasz cierpliwość widza na próbę, a Wszyscy wiemy jak bardzo jesteśmy cierpliwi w SM 😉 Znajdź sposób jak te początkowe minuty zaaranżować bez grania na czas.

5.❗Poznaj swojego widza! Na 2 sposoby: Po pierwsze analizuj statystyki swoich live’ów, w nich znajdziesz informacje kiedy było najwięcej pozytywnych reakcji, komentarzy, kiedy Twoi widzowie dołączali, a kiedy opuszczali Twoją relację… Po drugie pytaj. Zrób ankietę, zadaj pytanie w poście. Może nie wszyscy ale znajdą się osoby, które chętnie powiedzą Ci co lubią, a czego nie w Twoich live’ach. Weź odpowiedzi pod uwagę i dostosuj do siebie i swoich możliwości 👌

6. + O tym wspominałam w live’ie na Instagramie.
Chcąc robić live’a na IG nie traktuj go jako marginalnego. Robiąc live’a na FB i jednocześnie gdzieś z boku ustawiając kamerę marginalizujesz odbiorców, którzy oglądają Cię na instagramie. To niekiedy drażni widzów IG, 🤬 którzy potencjalnie byli zainteresowani tym co masz do powiedzenia. Tak, wiemy, robiąc jeden live i udostępniając go jednocześnie na FB i IG poświęcasz mniej czasu, możesz tak robić, ale postaraj się, tak ustawić kamerę swojego smartfona aby widzowie na Instagramie mieli z Tobą jak najlepszy kontakt.

Jeśli masz ochotę możesz obejrzeć nagranie (21 minut ) (kliknij w obrazek)

zdjęcie z live'a
Live teacherka: Live idealny. Czym jest?