Mówi się, że 2018 rok był rokiem wideo – bez dwóch zdań! Jednak 2019 przyniesie w tym zakresie jeszcze więcej korzyści. Nie tylko dla samego nadawcy, ale i dla jego biznesu. Dziś opowiem Ci o tym dlaczego warto nagrywać wideo oraz live. Powiem też jak ważne jest stosowanie wideo w biznesie i jego udział w budowaniu marki.
Jak pewnie widzisz w ostatnich paru miesiącach temat nagrywania na żywo czy to na Facebooku, Instagramie, czy YouTube zrobił się niezwykle popularny?
Dlaczego wideo w biznesie jest takie ważne? Powodów jest kilka:
– przygotowanie dobrego (pod względem jakości i merytoryki wideo) pozwala na zbudowanie pozycji eksperta. Pozwala również zbudować silną markę osobistą poprzez dzielenie się wartościowymi treściami,
– pozwala zbudować trwalszą relację z odbiorcami oraz zwiększyć zasięgi,
– to świetne ćwiczenie dla osób, które chcą przełamać swój strach przed wystąpieniami publicznymi
Oczywiście powodów można znaleźć o wiele więcej, ale dziś skupimy się na tej mocno biznesowej stronie. Wideo ma ogromny potencjał, który zdecydowanie warto wykorzystać dla promocji swoich działań w sieci.
Dlaczego?
Rozwiniesz skrzydła
Prowadzenie biznesu niejednokrotnie wymaga asertywności, spotkania z klientami, rozmów na żywo lub na przykład przez Skype. Nie dla wszystkich takie internetowe formy kontaktu są naturalne. Bywa, że takie mini wystąpienie, wywiad czy rozmowa mocno takie osoby krępuje. W takich sytuacjach warto pamiętać, że każdy kiedyś zaczynał. I dobrej prezentacji przed kamerą można się nauczyć. Jeżeli myślisz, że w Twoim wypadku to może nie być możliwe. To obiecuję Ci, możesz się zdziwić. Wiele osób pyta mnie: „jak się przełamać?”. jest na to kilka sposobów, ale nie ma prostej drogi. Na początek zdecyduj, że chcesz to robić: nagrywać wideo z sobą przed obiektywem kamery! Kolejny krok, to naucz się siebie. Jeżeli nie wiesz od czego zacząć tę naukę, proponuję Ci zacząć od ćwiczenia, które dla Ciebie przygotowałam. Możesz znaleść je tutaj.
Zbudujesz pozycję eksperta i wyrazisz to w nieszablonowy sposób
Przede wszystkim pozwoli Ci to przejść z Twoim biznesem na wyższy poziom i sprawi, że trafisz do większego grona odbiorców. Stanie się tak pod warunkiem, że będziesz publikować regularnie i będą one merytorycznie wartościowe dla odbiorców. Jeśli zastanawiasz się jak znaleźć tematy, które mogą zaciekawić Twoich obserwatorów, to jednym ze sposobów jest zapytać ich. Chętnie Ci powiedzą, a Ty będzie tworzyć treści, które są dla nich wartościowe. W końcu chcesz być ekspertem w swojej dziedzinie – warto do tego dążyć na wszelkich możliwych polach kontaktu z odbiorcami. Czasem wydaje się nam, że wszystko zostało już powiedziane i nie warto o tym wspominać. Może się jednak okazać, że Twoi odbiorcy potrzebują dopowiedzenia czy innego spojrzenia na dany temat. Nagranie wideo lub cyklu live wideo, tematycznego sprawi, że nie tylko przekażesz dokładnie to, co chcesz i jak chcesz, ale zrobisz to w sposób bardziej angażujący Twojego czytelnika. Jak więc zrobić live idealny? Podpowiadam tu.
Nawiążesz trwalszą relację z odbiorcami i poznasz ich lepiej
Dzięki zastosowaniu wideo w biznesie poznasz lepiej swoich odbiorców (więcej komentarzy) i zaangażujesz ich na dłużej. Jeżeli wykorzystujesz do tego live wideo, wchodzisz z widzami w interakcję, pokazujesz się na żywo. Oznacza to, że władasz swój czas, energię, przygotowanie oraz wiedzę i wartości, które chcesz przekazać w jeszcze bardziej angażującej formie. Co więcej pozwoli Ci to poznać Twoją grupę odbiorców. Dowiesz się co lubią a czego nie, o czym chcieliby przeczytać, jakie są ich potrzeby i lęki. Taki kontakt pozwoli Ci też wiele się od nich nauczyć i podkręcić swój biznes tak, by był jeszcze bardziej atrakcyjny dla osób, które obserwują Twoją działalność. Masz obawy przed pierwszymi wystąpieniami? Całkowicie Cię rozumiem, one mogą być trudne i stresujące, ale jeżeli chcesz zacząć działać, opracuj strategię, poukładaj to sobie na etapy i zacznij od pierwszego punkt: np. znajdź miejsce w którym będziesz nagrywać, albo poznaj siebie przed kamerą robiąc TO ćwiczenie
W momencie, kiedy czytasz te słowa nie słyszysz mojego głosu, ekscytacji tematem czy momentów, w których zatrzymuję się na dłużej. Gdybym opublikowała wideo lub zrobiła live moje słowa stałyby się jeszcze bardziej wiarygodne. Może osoba oglądająca wideo o takiej tematyce mogłaby się bardziej z nią utożsamić? Wszystko zależy od Ciebie. Jeśli czujesz, że są tematy o których wolisz opowiedzieć zamiast pisać – mów, wchodź w relacje z odbiorcami, słuchaj ich i czerp inspirację.
Podkręcisz sprzedaż swoich produktów i usług
To, że wideo, a szczególnie live wideo ma większe zasięgi na Facebooku pewnie wiesz. Jeśli nie, to zgodnie też z polityką Facebooka treści w formacie wideo traktowane są bardziej priorytetowo niż obraz czy GIF. Oznacza to, że jeśli nagramy live na Facebooku, to z większą pewnością dotrze on do dużego grona osób. W przeciwieństwie do posta statycznego lub GIFA. Wideo w biznesie pozwoli Ci na zbudowanie nie tylko relacji, ale zyskaniu zaufania Twoich odbiorców i…zdobyciu klientów dla biznesu.
Jak? Dzięki zwiększeniu wiarygodności swoich działań. Nawiązanie relacji z odbiorcami jest czymś niesamowitym i daje ogrom radości, a przy okazji pozwala Ci promować swój biznes szerzej i docierać z Twoją wiedzą i ofertą znacznie dalej niż dotychczas! Jest jedna, prosta zasada – by klient kupił coś od Ciebie najpierw musi Cię poznać, polubić Cię i Ci zaufać. Wszystkie działania w Twoim biznesie prowadzą do tego, by go promować. Jak to zrobisz i jakich platform użyjesz to już Twój wybór. Musi on oczywiście pasować do działalności jaką prowadzisz. Wideo w biznesie pozwala Ci przekazać to, czego nie możesz przekazać samymi słowami czy obrazem – emocje.
Jeśli jeszcze się wahasz i zastanawiasz czy wideo jest dla Ciebie, to odpowiadam: OCZYWIŚCIE. Nie tylko pokazujesz się odbiorcy z nowej strony. Rozwijasz siebie i swój biznes dzięki nowym możliwościom i dostępnym technologiom. Wideo nie musi być długie. Może to być krótka relacja, zajawka, ale może być i wywiad (TU znajdziesz poradnik jak robić wywiady live) czy sesja Q&A. Wideo pomaga nie tylko przekazać to, czego nie można przekazać za pomocą słów, ale i Twoją energię i motywację do działania. Pozwala Ci też nawiązać głębszą więź z odbiorcami, pokazać im siebie i swój biznes od nowej strony i…dać się polubić.
Pobierz prezent (kliknij na poniższy obrazek), który dla Ciebie przygotowałam i zacznij pracę przed kamerą.